Wat doe je als de elektriciteit in je huis uitvalt? Waarom is het ene apparaat met een dik snoer aangesloten, en het andere met een dun snoer? Hoe repareer je een defect snoer? Deze en andere vragen komen aan bod in de workshop Elektriciteit in huis (duur: 1 dagdeel), georganiseerd door De Reparatiebalie, op 22 maart en 12 april. Geïnteresseerd? Lees meer…

Wat leer je tijdens de workshop?

Je leert de do’s en don’ts van het omgaan met elektriciteit in huis, antwoorden op de volgende vragen:

  • Wat doe je als thuis de elektriciteit uitvalt en hoe kun je die weer veilig inschakelen?
  • Waarom is het ene apparaat aangesloten met een dik snoer en het andere met een dun snoer? En waarom zijn er verschillende soorten stekkers?
  • Verder repareer je een defect snoer aan je meegenomen apparaat of maak je een verlengsnoer.

De workshop is vooral praktisch gericht.

Wanneer? Hoe laat?
Je kunt kiezen tussen zaterdag 22 maart, 14.00u – 17.00u en zaterdag 12 april, 14.00u – 17.00u.

Waar?
Bij De Reparatiebalie, Godebaldkwartier 89, 3511 DN Utrecht (in Hoog Catharijne, bij ingang Moreelsepark, Albert Heijn en HEMA).

Door wie?
De workshop wordt geleid door ervaren reparateurs van De Reparatiebalie.

Kosten voor deelname
€ 15,=. U-pashouders betalen € 5,=.
Je betaalt vooraf.

Aanmelden?
Mail naar info@dereparatiebalie.nl. Je ontvangt vervolgens een bevestiging met betaalverzoek.

00000000000

Wat is De Reparatiebalie?

De Reparatiebalie is een nieuw repareerinitiatief, bedoeld om de levensduur van huishoudelijke apparatuur, speelgoed en kleding te verlengen. De reparaties worden uitgevoerd door deskundige vrijwilligers die ook actief zijn bij verschillende Repair Cafés in de regio Utrecht. Op 17 maart a.s. wordt De Reparatiebalie officieel geopend.
Lees meer over dit nieuwe initiatief op dereparatiebalie.nl.